Bereik jouw doelgroep met narrowcasting
Reclame maken kan op vele manieren. Mensen zijn vanaf het begin van het bedrijventijdperk al bezig om zo veel mogelijk op te vallen. Dit neemt veel vormen aan. Tot het promoten op de zijkant van een zeppelin. Tegenwoordig zie je overal reclame. Je kan niet naar huis fietsen zonder iets van promotie tegen te komen. Het is een belangrijke factor voor bedrijven geworden. Door reclame kan je een groot verschil tussen jou en de concurrent weergeven. De nieuwste techniek is het promoten van je bedrijf via narrowcasting. Dit is er al vrij lang, maar is sinds kort pas echt populair. Hoe kan je het best gebruik maken van narrowcasting zodat jij je delgroep bereikt? Dat kom je vandaag te weten door deze tekst te lezen.
Wat is narrowcasting?
Narrowcasting is een manier van promotie via speciale narrowcasting beeldschermen. Hiermee kan van alles doen. Instrueren, activeren en overtuigen. Het kan dus verschillende doeleinden hebben. We gaan er vandaag vanuit dat narrowcasting voor alle drie is bedoeld. Promotie kan vooral jouw naamsbekendheid groter maken. Als deze al groot is of je hebt al een groot deel van je doelgroep laten weten dat je bestaat, kan je zorgen dat mensen bij jou iets gaan kopen. Dit doe je door herhaling. Narrowcasting klant tegenwoordig op veel plekken. Maar hoe bereik je je doelgroep met narrowcasting.
De klant overtuigen tot een aankoop
De truc is dus het herhalen van je promotie, zodat de potentiele klanten (je doelgroep) het gaat opvallen. Dit is te bereiken om een klant meerdere keren kennis te laten maken met jouw promotie. Het is soms al genoeg om alleen je logo te laten zien. Dit kan al iets omzetten in de gedachten van de klant. Om je doelgroep zo vaak mogelijk te bereiken zou je een onderzoek kunnen doen over op welke plekken jou doelgroep het meest te vinden is. Verkoop jij bijvoorbeeld dure pakken voor mannen, dan zou je bijvoorbeeld bij de golfclub en de whiskybar kunnen adverteren. Dit is een makkelijk voorbeeld, maar je kan met dit onderzoek heel ver gaan en je doelgroep op onverwachte plekken verassen met jouw promotie. Juist op de plekken waar ze jouw promotie niet verwachten, valt het hun het het meeste op.
Voordelen van Narrowcasting
- Je hoeft soms alleen maar op andere plekken een promotie te betalen
- Je kan de schermen zelf kopen en ruimte voor promotie verkopen
- Je kan de promotie aanpassen wanneer je dat wilt.
- Je kan je doelgroep makkelijk op verschillende plekken bereiken
- De naamsbekendheid van je bedrijf gaat omhoog
- Dit zou kunnen leiden tot meer mensen op je on- of offline winkel
Hoe kan je narrowcasten?
Met het kopen van een goede digital signage kan je veel bereiken. Dit zijn de speciale beeldschermen die je kan gebruiken voor narrowcasting. Een LG digital signage staat al jaren goed bekent in deze wereld. Zorg voor goede narrowcasting software en jouw avontuur in het narrowcasting kan beginnen.